Sunday, 25 September 2011

Flowers AND polka dots, can it get any better?

Finally a finished object! It's about time, don't you think? I gave you a sneak peek of this dress, but I finally got time to dress up and take photos. The dress is made from 100 % cotton of quilting quality from Stoff og Stil, which means it is quite thin. I lined the skirt with acetate lining and I love the sound of it! I prick stitched the zipper in the back, using the Sewaholic's tutorial. I don't think I'll ever go back to inserting zippers with machine stitching.

I had initially decided not to make the dress, but one week before the wedding, I just realised if I didn't sew the dress, it wouldn't be done that summer, and the fabric would just go into the stash. So the dress was indeed a project under deadline pressure. My mum helped me with hemming the skirt in the morning of the day my kid sister got married. Thanks, mum!
I aligned the first pleat with the front dart, and the pleats go all the way around to the centre back. It is very hip-flattering, exaggerating the curve. It really feels ultra-feminine. It works well together with a cardigan and Converse, which is great if I want to dress down but still wearing flowers and polka dots at the same time.

I'm in love with the fabric, and have bought it both in black, pink and red, planning a shirt with the pink one, and maybe another dress with the red fabric. The black is a little greyish, so I'm not sure what to do with that yet. 

8 comments:

Miss Lindy Lee said...

se der ja, så flott kjole! HVilket mønster er det du brukt? Ble veldig fint asså! Har sydd meg klole i det samme stoffet selv!
Så morsomt å se ferdige kreasjoner til kunderne som er og handler på Stoff og stil! :)

..\mums said...

You're welkome!

Kate said...

That dress is simply stunning on you! And I love the fabric you used :)

Andrea said...

What a beautiful dress -- the fit is spot on, and it looks perfect for you! I love that print also ... I totally understand wanting to have multiple variations!

Rosy said...

Hey, Girl! this is totally awesome!! Wonderful! I'm dying for this dress so feminine ... and the fabric is wonderful, no wonder you bought it over in various colors.

Gunvor Rasmussen said...

Kuuult! Så utrolig fin!! Jeg vil også ha! Det stoffet jeg har med tegningene mine på er ganske tynt det og, var quilting weight cotton. Hvis vi skal lage andre moro ting tror jeg kanskje jeg må velge noe som er litt tykkere. I morgen (onsdag) er det lansering av Trøysteboken her på kontoret mitt, lyst å være med på moroa? Invitasjon gikk ut først igår, for vi skulle egentlig være på KunstLab, men plutselig steg leiepris så mye der at vi måtte hive oss rundt og finne nytt sted.

Her er invitt:

Juhu:)

På onsdag ( i morgen) kl 20 på Designbryggeriet skal jeg ha boklansering av Trøysteboka jeg har illustrert. (Kontoret mitt) Helga Gunerius Eriksen skal lese historien hun har skrevet til boken, og jeg skal fortelle kort om hvordan jobben med illustrasjonene tok form. Det blir heimespøta muffins, ost og kjeks og godt i glasset, kom og vær med meg og feire ny bok:)

Jippi!

Når: Kl 20 Onsdag 28. sept
Hvor: Desigbryggeriet, Bredsgården, Bryggen, 3 etg.

Info om lansering: http://www.gunvor.no/books.html

Tadaaa:) Håper du kan komme!

frk.bustad said...

Thanks, ladies! The fabric is gorgeous, isn't? Luckily I've found more polka dotted fabric with flowers over at Fancy Moon...

Miss Lindy Lee: Jeg har brukt mitt eget mønster. Var på kurs i London og fikk laget en basic bock, og så har jeg bare utviklet det på veien...

MateaTPol said...

such great fabric!!! wowo its so beutifull!!! and dress is really great :)