Tuesday, 6 April 2010

After the rain comes sun / Etter regnet kommer solen

So I unpicked the V8280, although I got good help from my costume designer friend Nell with the fitting, to get some instant pleasure with a red Kasia skirt. I couldn't have foreseen that this would be yet another failure.The skirt pattern is still, as I see it, flawless. So it was the fabric this time. The problem: I can't wear anything underneath it without it showing. Meaning that no shirt can be tucked into it, and the panties will show. Sigh. And I'd done all this neat slipstiching and taken care to make this the perfect skirt. I've also concluded that I'll go for lapped zippers from now on, and stay away from the invisible ones. They so seldom turn out well in the end-point in stretchy fabrics (unless they're in the side seam of a dress). Another sigh.
Så det ble til at jeg plukket V8280 fra hverandre, selv om jeg fikk hjelp fra min venn kostymedesigner Nell med tilpassing, for å få umiddelbar glede med et rødt Kasia skjørt. Jeg kunne ikke forutsett at dette ville bli nok en fiasko. Slik jeg ser det, er mønsteret fremdeles feilfritt, så denne gangen var det stoffet. Problemet: Jeg kan ikke ha noe under skjørtet uten at det synes. Hvilket betyr at jeg ikke kan ha noen skjorte stappet nedi, og trusen vil syns. Sukk. Og jeg som hadde gjort sånt fint arbeid med faldesøm og prøvd å sørge for at det skulle bli det perfekte skjørtet. Jeg har også konkludert med at jeg skal går for tildekkede glidelåser fra nå av, og holde meg borte fra usynlige glidelåser. De blir så sjelden fine helt i enden på stoffer med stretch (med mindre de er i sidesømmen). Enda et sukk. 

So where's the sun? Well, I'll show you, because here's a preview of the dress I've started on: 
Så hvor er solen? Her skal jeg vise dere kjolen jeg har begynt på: 

Putting my own label on even before the dress is done is good for the self-esteem...
Å sy på min egen label før kjolen er ferdig, hjelper på selvrespekten...











I need your opinion on the buttons (there'll be buttons all the way down), should they be black or white? I was hoping to find buttons that is both black and white, but will that be too much? I'm also thinking one red button and the rest black, but maybe that's a little bit too stereotypical (black, red, polka dots...)?
Jeg trenger hjelp til knappene (det skal være knapper hele veien ned), bør de være svarte eller hvite? Jeg håpet egentlig jeg skulle finne knapper som var både svarte og hvite, men blir det litt mye? Jeg har også tenkt på én rød knapp og resten svarte, men blir det litt for stereotypt (svart, rødt, prikker...)?

10 comments:

Karin said...

I would go for black buttons. I think that's the most elegant choice. I love the dress, can't wait to see the final result!

Ladybird said...

Du skulle nesten hatt den i flere knappeversjoner. Hvis du vil ha en klassisk litt sexy kjole så velger du sorte knapper, kanskje i en morsom fasong. Hvis du vil ha en morsom kjole så kan du jo gå for knall rosa i stedet for rødt...jeg er veldig svak for hot pink ;)

frk.bustad said...

Det er ikke helt usikkert at denne kommer i flere versjoner... litt mer hverdagslig med mindre glans i stoffet feks, og hvorfor ikke knallrosa knapper?

Lille Snelle said...

Hei
Syns du har mye fint her. Når det gjelder knapper, er det jo et spørsmål om hvilken look du er ute etter. Syns knallrødt er veldig tøft til denne stilen :-) Lykke til med valget:-)

..\mums said...

Hva med gjennomsiktige "glass"-knapper?
..\mums

Lizzy said...

Hi Helene! Visit my blog when you have the time, I have an award for you! =)

Alivia said...

Hey :)
I'd take black buttons too. White may take to much attraction..

Greets!

Zoe said...

I cannot WAIT to see this dress finished! LOVE the contrast overlocking thread, I used to do that but haven't for ages, you have reminded me to use that detail again. I'd go for black buttons too. Shiny ones! Are you going to wear this dress during Me-Made-May?! Zoe x

frk.bustad said...

Thanks for the award Lizzy!

I found the perfect buttons in Copenhagen last weekend! They're black and shiny! Now it's only busy days (and some laziness) that keeps me from finishing the dress.

Zoe: I will definitely wear this dress during Me-Made-May! I'll do a post on that soon (and do some serious planning...)! Thanks for the inspiration!

Charlotte said...

Jeg hadde nok gått for svarte knapper :) Kjolen ser veldig fin ut!