Monday, 15 March 2010

Tagget og pristildelt! / Tagged and awarded!

Jeg har fått en utmerkelse OG jeg har litt tagget! Både The Naked Seamstress og Tilly and The Buttons har tildelt meg Kreativ Blogger utmerkelse, og Ladybird har tagget meg! Tusen takk! Ingenting er så gøy som å se at noen faktisk liker det jeg gjør. Så over til kravene: 7 sannheter om meg.
I've got an nomination AND I've been tagged! Both The Naked Seamstress and Tilly and The Buttons have awarded me the Kreativ Blogger, and  Ladybird tagged me! Thanks a bunch! It's fun to know that other people acutally like what I do! So, to the challanges: 7 truths about me.
  1. Jeg har grunnfag i kunsthistorie og mastergrad i biokjemi. I tillegg har jeg bodd i London og gått et semester på Fashion Design/Womenswear ved Central St. Martins. Det ble ikke akkurat noen Alexander McQueen (R.I.P.) av meg, men det blir med på listen over opplevelser...
    I have a basic course in art history and a master's degree in biochemistry. I've also lived in London and joined Fashion Design/Womenswear at Central St. Martins for one semester. I didn't exactly become Alexander McQueen (R.I.P.), but it's included in the list of experiences.
  2. Jeg elsket Barbiedukker da jeg var liten. Jeg tror det var der syinteressen min startet. Ballkjole av Mormors ferskenfargede underskjørt... Jeg må blogge den en dag. Jeg har nok også fått det inn med både morsmelk og gener: Oldefaren min og Morfar var skreddere, Mormor og Mamma har alltid sydd. Forresten, jeg kan ikke la være å bli entusiastisk når jeg leser at karakterer fra Mad Men kommer som Barbiedukker! Takk for tipset, Gertie!
    I used to love Barbie dolls when I was younger. I think that kicked-off my interest for sewing. Ball gown from Grandmother's peach coloured half-slip... I have to blog that one day. I guess the interest is also in my genes: My great-Grandfather and Grandfather used to be tailors, Grandmother and Mum have always been sewing. By the way, I cannot stop myself from being enthusiastic when I read that characters from Mad Men will come as Barbie dolls! Thanks for the post, Gertie!

  3. Mens vi snakker om dukker, jeg samlet på papirdukker. Både kjøpte og selvlagete. Og jeg elsket å tegne klær til dem. Noen ganger har jeg lyst å gjøre det nå også.
    Talking about dolls, I used to collect paper dolls. Both bought and home-made ones. And I loved drawing clothes for them. Sometimes I fell like doing it nowadays.
  4. Jeg er skikkelig fagnerd, og blir veldig lett entusiastisk over ting på laben. Det er ikke uvanlig å se meg hoppe opp og ned mens jeg klapper i hendene!
    I'm such a nerd, and very easily get enthusiastic in the lab. It's not unusual seeing me jumping up and down clapping my hands!
  5. Jeg er nokså flink til å tenke logisk og resonnere meg fram til ting. MEN jeg ville ikke trodd på alt jeg sier selv om det gir mening, for noen ganger finner jeg bare på...
    I'm quite good at logic and reasoning. BUT I wouldn't believe in everything I say even though it makes sence, because sometimes I just make something up... 
  6. Jeg er internettavhengig. Klarer meg ikke uten. Alt kan gjøres/skaffes/sjekkes med internett.
    I'm addicted to the Internet. Couldn't do without. Everything can be done/obtained/explored with the Internet.
  7. Jeg har nok metervare til å starte en liten stoffbutikk. Og det blir aldri nok...
    I have enough fabrics to start a small fabric shop. And I can never get enough... 
Jeg har nettopp oppdaget bloggene Millie Motts og House of Marmalade, dere er henholdsvis tagget og nominert! Videre nominerer jeg til Kreativ Blogger:
I've just discovered the blogs Millie Motts and House of Marmalade, you are now tagged and awarded, respectively! I will further award the Kreativ Blogger to:
Ancien-Noveau fordi hun er både moderne og vintage og har en drøss gode linker på bloggen sin. / Ancien-Noveau because she's both modern and vintage and she's got loads of great links on her blog.
Gertie's New Blog for Better Sewing fordi hun er min mentor og inspirator for tiden (hun har blitt tildelt Kreativ Blogger drøssevis av ganger, men bloggen hennes er superbra!) / Gertie's New Blog for Better Sewing because she's my mentor and great inspiration at the present (she's been awarded loads of times but her blog is great!)
Fru Bendiksen fordi hun er søsteren min og jeg kan spørre henne om både biokjemi og strikking. Og så strikker hun til meg mot at jeg syr skjørt til henne! / Fru Bendiksen because she's my sister and I can as her about both biochemistry and knitting. And she's knitting for me for skirts made by me in return!

5 comments:

Ladybird said...

Det er frøkna slik jeg kjenner henne ;)

FruBendiksen said...

Jeg elsker punkt 5!!
Og tusen takk for nominasjonen... Er jo ikke så aktiv en blogger som deg, men produserer til gjengjeld bøttevis av ferdige strikkeprodukter!

Lily said...

Oooo I love the Mad Men dolls! I love Mad Men so much (and not just for the clothes!!)

Anita said...

Hi,

I'm thinking of takinf a few short courses at LCF, was the patter cutting course really helpful?were u able to produce a well fitted dress at the end of the course?

frk.bustad said...

Hi Anita!
I really found the pattern cutting course helpful, although it's maths and logics which I can find out myself, the fitting of the toille by the tutor with experience from the industry was truly worth it. Doing fittings like that, and transferring it to the pattern isn't easy. Especially if you have to do many alterations (e.g. bust adjustments). If you search through my blog, you'll see that the flamingo shirt, the amanita dress and the cupcake dress are all from the same pattern. I still do adjustments to get the fit OK, but it's a brilliant starting point. Send me an e-mail if you have more questions (frk.bustad[a]gmail.com).