Sunday, 28 February 2010

V8280 fiasko / V8280 failure

Alas, this fits my dress form better than it fits me... 
Jeg har mast om den røde nyttårskjolen min tidligere. Den som slettes ikke ble ferdig til nyttår. Den som snart var ferdig, men som fremdeles ikke er ferdig. Problemet som oppstod når den nesten var ferdig, var nemlig dette (ifølge Det Bestes store Sybok):
I've been nagging about my New Years Eve dress previously. The one that didn't get finished for New Years Eve. The one that soon would be finished, but still isn't. The problem I met was this (according to Reader's Digests Complete Guide to Sewing): 
Dette er selvsagt et problem man skal oppdage på toilen, men siden jeg, full i pågangsmot, optimisme og naivitet, ikke laget en prøve på denne kjolen først, så jeg det ikke før glidelåsen var sydd i. Jeg fikk hjelp til å sette litt nåler av to gode syvenninner, og kortet inn ryggen enda mer enn jeg hadde gjort før jeg klippet, men. To måneder inn i det nye året har kjolen mistet litt av glansen, og jeg skjønte a) denne kjolen kommer aldri til å bli ferdig og b) hvis jeg syr denne kjolen ferdig, kommer jeg egentlig til å ha anledninger til å bruke en sånn kjole? Løsningen på problemet: Jeg syr et 3/4-sirkelskjørt til toppen istedet, og bruker det smale skjørtet til mønsterdeler til et nytt Kasia skjørt! Hva tror dere?
This is, of course, a problem one's supposed to see on the toile, but since I, filled up with spirit, optimism and naiveté, didn't make any toile, I didn't see the problem until the zipper was in. I got some pinning help from two of my good sewing friends, and shortened the back even more than I did before I cut the pattern pieces. but. Two months into the new year the dress had lost its glory, and I realized a) this dress will never be finished and b) if I finish the dress, when will I ever have the opportunity to wear a wiggle dress? Problem solved: I'll make a 3/4 circle skirt and sew that to the top piece instead, and I can use the old skirt piece for new pieces for another Kasia skirt! What do you think?

4 comments:

Ladybird said...

Den så veldig snerten ut!

The Cupcake Goddess said...

Oh no! I hate this when it happens. I feel your pain. Really I do! I hope the skirt works out!

lsaspacey said...

Perhaps this link may help. Her dress seems to have the same problem, so maybe it's in the pattern draft. Maybe you can still wear it?

Emma Louise said...

When would you wear a wiggle dress? Why, NEXT New Year's Eve, of course!
Love your haircut, btw...