Sunday, 24 January 2010

Pencilskirt


Dette skjørtet laget jeg og en venninne egentlig til henne, men det var akkurat litt for lite og perfekt til meg. Grei adopsjon! Det er et mønster basert på Kasia fra BurdaStyle, som jeg har forenklet en del. Jeg har et likt liggende ferdig oppklippet klart til å sys sammen, men jeg lurer på om jeg skal ha røde bisebånd i de buete sømmene? Jeg har også planer om å lage et av rød satengbomull med stretch fra Stof2000.
A friend of mine and I made this skirt for her, but it turned out to be a little too small for her and perfect for me. Easy adoption! It's based on the Kasia pattern from BurdaStyle, and simplified. I have another one cut out waiting to be sewn together, but I'm wondering about having red piping in the curved seams? I'm also planning to make one of red satin cotton with stretch from Stof2000.

3 comments:

Gertie said...

Looks fabulous on you! What a great basic to have in your wardrobe.

Bodil Dam said...

røde biseband på rødt skjørt

LilleLeo said...

Skjørtet satt som støpt!